Laboratori Química

 

Imagen4Animation1

NORMES DE SEGURETAT EN EL LABORATORI

Normes generals :

*  No fumis, no mengis i no beguis en el laboratori.

*  Fes servir una bata per a protegir-te la roba.

*  Desa els llibres, els quaderns a classe i no els deixes mai damunt la taula de treball.

*  No duguis bufandes, mocadors llargs ni peces de roba o objectes que dificultin la teva mobilitat.

*  Si tens els cabells llargs, recull-te'ls.

*  Tingues les mans sempre netes i eixutes.

*  Si tens cap ferida, tapa-la.

*  No tastis els productes químics.

*  Renta't les mans amb sabó després de tocar qualsevol producte químic.

*  Si t'esquitxes accidentalment, renta't la zona afectada amb força aigua. Si esquitxes la taula, neteja-la amb aigua i després eixuga-la amb un drap.

*  Si es produeix un accident, cremada o lesió, comunica-ho immediatament al professor.

*  Procura mantenir l''ordre i la netedat.

 

Normes per manipular productes:

*  Fixa't en els signes de perillositat que apareixen en els flascons dels productes químics.

*  No deixis els taps damunt la taula perquè no embrutin ni contaminin altres productes.

*  Fes servir un embut per a transvasar líquids.

*  Per a diluir un àcid, aboca'l a l'aigua i no a l'inrevés.

*  Per a olorar una subtància, venta el vapor amb la en direcció al teu nas.

*  No escalfis líquids inflamables directament a la flama ni els manipulis a prop del foc.

*  Per a escalfar un tub d'assaig, agafa'l amb unes pinces de fusta, inclina'l i acosta'n a la flama la part central, mai la base. No enfoquis la boca del tub cap a les persones i agita'l suaument.

*  Per a dur a terme experiències en què s'emetin vapors tòxics o desagradables, utilitza la vitrina de gasos.

*  Diposita els residus de les experiències en recipients adequats. Mai no els ha d'abocar pel desguàs de la pica.

 

Normes per a manipular el material:

*  Evita els desplaçaments injustificats.

*  No pesis res directament a la balança. Fes servir vidres de rellotge o pesa-substàncies.

*  Assegura't que tens les mans eixutes abans de manipular els aparells elèctrics.

*  Tracta amb cura el material de vidre perquè es pot trencar amb facilitat.

*  Com que l'aspecte del material de vidre no canvia quan s'escalfa, pren precaucions per a no cremar-te.

*  No escalfis el material de vidre que no estigui preparat per a ser escalfat.

*  Informa el professor del material trencat o espatllat.

*  Quan acabis la pràctica, neteja i ordena el material que has utilitzat.

 

Blueline

 

 

Informe de la pràctica

 

1.- Títol de la pràctica :

El títol de manera curta, ha de reflectir de què partim i què volem obtenir.

Nom de l’alumne. Data de realització i títol de l’experiència

 

.

2.- Objectiu de l’activitat :

S’ha de tenir molt clar quina finalitat té cada activitat, per això és bo plantejar-se els objectius a través de qüestions, que, en finalitzar la pràctica, s’ha de veure si tenen o no resposta. És en aquest moment quan s’ha de reflexionar sobre quins continguts teòrics s’han d’aplicar  per  aconseguir l’objectiu desitjat.

Resum de la teoria en la qual es fonamenta l’experiment. Bibliografía.

 

 

3.- Materials: aparells i productes:

Un cop es tenen clars els objectius, cal fer una relació de l’utillatge i productes necessaris. A l’hora d’escollir l’utillatge s’ha de tenir present l’objectiu de l’activitat. En la relació de productes s’ha d’indicar la quantitat de cadascun d’ells.

 

4.- Procediment:

Consisteix a anar explicant detalladament què es fa i quines observacions es van fent. És molt important fer-ho amb detall, ja que si l’experimentació surt , aquestes anotacions són les que ens permeten reproduir l’assaig.

Desenvolupament clar, ordenat i complet de la pràctica realitzada i dels resultats obtinguts.

 

 

5.- Càlculs i tractament de dades:

Anotar tots els càlculs també és molt important, ja que un error en aquests càlculs pot ser la causa de no aconseguir l’objectiu previst. Els resultats numèrics obtinguts s’han d’interpretar, per això de vegades és útil fer taules de valors, gràfiques,…

 

 

6.- Conclusions:

Tant si s’ha arribat a l’objectiu com si no s’hi ha arribat, un cop obtinguts els resultats s’han d’extreure les conclusions.

Conceptes i idees que heu demostrat, que heu clarificat, que heu utilitzat.

 

 

 

Blueline

 

valora5                               

                                   http://www.mysvarela.nom.es/index.htm

                                  Laboratori virtual de química (I)

                            Laboratori virtual de química (II)

                            Fem pràctiques a la universitat ( 2n Bat )

                            Videos de laboratori (upc)

 

                                                                              LABORATORI  1r BAT

 

PRÀCTICA : Separació d'una mescla.

PRÀCTICA : Preparació de dissolucions.

PRÀCTICA 3 :  Reactivitat química.

PRÀCTICA 4 : Velocitat de reacció.

PRÀCTICA 5 : Reaccions de valoració àcid-base

PRÀCTICA 6 : Reaccions d’oxidació-reducció : electrolisi de l’aigua.

 

Blueline

                                                                         LABORATORI  2n BAT

 

PRÀCTICA 7   : Reaccions d'oxidació-reducció.

PRÀCTICA 8   : Electroquímica.

PRÀCTICA 9   : : Reaccions de precipitació.

PRÀCTICA 10  : Química orgànica

 

 

                                                                       orb1 MENÚ PRINCIPAL