Laboratori Química |
|
NORMES DE SEGURETAT EN EL LABORATORI
Normes generals :
No fumis, no mengis i no beguis en el laboratori.
Fes servir una bata
per a protegir-te la roba.
Desa els llibres,
els quaderns a classe i no
els deixes mai damunt la taula de treball.
No duguis bufandes, mocadors llargs ni peces de roba
o objectes que dificultin
la teva mobilitat.
Si tens els cabells
llargs, recull-te'ls.
Tingues les mans sempre
netes i eixutes.
Si tens cap ferida,
tapa-la.
No tastis els productes
químics.
Renta't les mans amb
sabó després de tocar qualsevol producte químic.
Si t'esquitxes accidentalment, renta't la zona afectada amb força aigua. Si esquitxes la taula, neteja-la amb aigua i després
eixuga-la amb un drap.
Si es produeix un accident, cremada o lesió, comunica-ho immediatament al professor.
Procura mantenir l''ordre i la netedat.
Normes per manipular productes:
Fixa't en els signes de perillositat que apareixen en els
flascons dels productes químics.
No deixis els taps damunt
la taula perquè no embrutin
ni contaminin altres productes.
Fes servir un embut per a transvasar líquids.
Per a diluir un àcid, aboca'l a l'aigua i no a l'inrevés.
Per a olorar una subtància, venta el
vapor amb la mà en direcció al teu nas.
No escalfis líquids inflamables directament a la flama ni els manipulis a prop del foc.
Per a escalfar un tub d'assaig, agafa'l
amb unes pinces de fusta, inclina'l
i acosta'n a la flama la part
central, mai
Per a dur a terme experiències
en què s'emetin vapors tòxics o desagradables, utilitza la vitrina de gasos.
Diposita els residus
de les experiències en recipients
adequats. Mai no els ha d'abocar
pel desguàs de la pica.
Normes per a manipular el material:
Evita els desplaçaments injustificats.
No pesis
res directament a
Assegura't que tens
les mans eixutes abans de manipular els aparells elèctrics.
Tracta amb cura el material de vidre perquè es pot trencar amb
facilitat.
Com que l'aspecte del material de vidre no canvia quan s'escalfa, pren precaucions per a no
cremar-te.
No escalfis el material de vidre que
no estigui preparat per a
ser escalfat.
Informa el professor del material trencat o espatllat.
Quan acabis la pràctica,
neteja i ordena el material que has utilitzat.
Informe de la pràctica
1.- Títol
de la pràctica :
El títol
de manera curta, ha de reflectir de què partim i què
volem obtenir.
Nom de l’alumne. Data de realització i títol de l’experiència
.
2.-
Objectiu de l’activitat :
S’ha de tenir molt clar
quina finalitat té cada activitat,
per això és bo plantejar-se els objectius a través de qüestions, que, en finalitzar la pràctica, s’ha de veure si tenen o no resposta. És en aquest moment quan
s’ha de reflexionar sobre quins
continguts teòrics s’han d’aplicar per aconseguir l’objectiu desitjat.
Resum de la teoria en la qual es fonamenta l’experiment. Bibliografía.
3.-
Materials: aparells i productes:
Un cop es tenen clars els
objectius, cal fer una relació de l’utillatge i productes necessaris. A l’hora d’escollir l’utillatge s’ha de tenir present l’objectiu
de l’activitat. En la relació
de productes s’ha d’indicar la quantitat de cadascun d’ells.
4.-
Procediment:
Consisteix a anar explicant detalladament què es fa i quines observacions es van fent. És molt
important fer-ho amb detall, ja
que si l’experimentació surt
bé, aquestes anotacions són les que ens permeten reproduir
l’assaig.
Desenvolupament clar, ordenat
i complet de la pràctica realitzada i dels resultats obtinguts.
5.-
Càlculs i tractament de dades:
Anotar tots els càlculs també és molt important,
ja que un error en aquests càlculs pot ser la causa de no aconseguir l’objectiu previst. Els resultats
numèrics obtinguts s’han d’interpretar, per això de vegades és útil
fer taules de valors, gràfiques,…
6.- Conclusions:
Tant si s’ha arribat a l’objectiu com si no s’hi ha arribat, un cop
obtinguts els resultats
s’han d’extreure les conclusions.
Conceptes i idees
que heu demostrat, que heu clarificat, que heu utilitzat.
http://www.mysvarela.nom.es/index.htm
Laboratori
virtual de química (I)
Laboratori virtual de química
(II)
Fem
pràctiques a la universitat
( 2n Bat )
LABORATORI 1r BAT
PRÀCTICA 1
: Separació d'una mescla.
PRÀCTICA 2 : Preparació de dissolucions.
PRÀCTICA 3 : Reactivitat química.
PRÀCTICA 4 : Velocitat de reacció.
PRÀCTICA 5 : Reaccions de valoració àcid-base
PRÀCTICA 6 : Reaccions d’oxidació-reducció
: electrolisi de l’aigua.
PRÀCTICA 7 : Reaccions
d'oxidació-reducció.
PRÀCTICA 8
: Electroquímica.
PRÀCTICA 9 : : Reaccions de precipitació.